Tildel vagt til en vikar eller eksternt bureau 


Du tildeler en vagt til en vikar når du har opnået samtykke om aftalen med vikaren. Når vagten er tildelt vil den optræde som en blokering i vikarens aftalekalender, og vagten har status Behandlet.

Her finder du funktionen

På en vagts administrationsside vælges fanebladet ”Ledig vikarer”, "Ledige eksterne bureauer" eller "Tilknyttet vikar / bureau".

På en vikars administrationsside vælges fanebladet "Ugekalender" eller "Aktive aftaler".

På et eksternt bureaus administrationsside vælges fanebladet "Aktive aftaler".

Se også fanebladet "Ledige vagter" under "Administrer vikar"

Det ser du

En liste af resourcer (vikarer eller eksterne bureauer) eller aftaler. Hvor en aftale er mulig vises knappen "Tildel".

  • Vikarerne behøver ikke at have rådighedstid for at blive medtaget i listen.
  • Vikarer uden rådighedstid bliver vist nederst i listen.
  • Vikarer med rådighedstid står jo så øverst og kan kendes på at der er tilknyttet en aftale til dem.
  • Det vil sige at det er muligt at kontakte vikarer der ikke har erklæret sig til rådighed.
  • Blokkeringer i vikarens rådighedskalender i vagtens tidsrum vil betyde at vikaren IKKE medtages i listen.

Det gør du

Klik på "Tildel"-knappen.

Det sker der

Vagten har nu status Behandlet og under fanebladet ”Tilknyttet vikar / bureau” vikaren eller det eksterne bureau med den oprettede blokerende aftale.

Vikaren eller det eksterne bureau der modtager vagten får en blå blokerende aftale i sin rådighedkalender.

Viderebehandling

Før vagten er afviklet

Hvis vikaren skal benyttes til andet arbejde tryk "Ophæv", hvis vikaren selv melder afbud til vagten tryk "Afbud".

Af hensyn til statistikken er det vigtigt hvilken af to ovenstående funktioner der benyttes til at ophæve en aftale.

Efter vagten er afviklet

Funktionen "Afvikl vagter" kaldes efter et antal dage - f.eks. 14 dage, for at give kunder og vikarer tid til at vende tilbage med ændringer til vagten inden den "lukkes".