Emails 


Når du sender emails med vagtanmodninger, får du den fordel at hvis henvendelsen drejer sig om flere vagter, så listes alle vagter i den samme besked.

Du kan selvfølgelig rette i emails før de sendes, så vikarerne kan få vigtige beskeder eller hilsener som ikke er indtastet i vagtens noter.

Der er problemer med at levere beskeder til en emailadresse

  • Der kan ikke leveres emails ...

    VKS holder løbende øje med om emails der bliver afsendt faktisk leveres til modtageren.

    Hvis der er problemer med leveringen modtager du denne besked.

    Problemet kan skyldes at emailadressen er forkert indtastet, at modtagerens indbakke er fuld + andre omstændigheder VKS ikke kan løse, men blot oplyse til dig.

  • Emails er afmeldt

    Både vikarer og bestillere kan afmelde emails fra VKS.

    Afmeldingen kan foretages ved at klikke på et "Afmeld emails fra VKS"-link nederst i en email eller ved at brugeren fjerner afkrydsningen i "Modtager gerne emails fra " fra sit stamkort.

    Afmeldingen er et personligt valg brugeren har foretaget, et valg som respekteres af VKS. Tilmelding kan således også kun foretages af brugeren selv.

    Når en bruger er logget på VKS kan vedkommende tilmelde sig modtagelse af emails således:

    Vikarer

    1. Vikaren går til sin stamkort ved at klikke på billedet i øverste højre hjørne.
    2. Derefter klikkes på "Indstillinger".
    3. Sæt kryds i feltet "Modtager gerne emails fra ".
    4. Gem indstillingerne.

    Bestillere

    1. Bestillere går til deres stamkort ved at klikke på billedet i øverste højre hjørne.
    2. Derefter klikkes på "Ret bestillerens stamdata".
    3. Sæt kryds i feltet "Modtager gerne emails fra ".
    4. Gem stamkortet.

    NB! -Hvis vikaren eller bestilleren har behov for at indtaste et nyt password for at logge på VKS, kan de evt. få tilsendt "Gendan password"-besked til deres mobilnummer i stedet for emailadressen.

  • Emails er anmeldt som spam

    Vikarer eller bestilleren har fra sit emailprogram trykket på "Spam-knappen" for at fortælle deres emailleverandør at de mener de modtager spam fra jer.

    En sådan anmeldelse bliver taget alvorligt af alle emailleverandører, og indebærer blandt andet at emails i sender til andre vikarer og bestillere risikerer at blive registreret som spam.

    VKS blokerer med det samme for levering af emails til denne adresse.

    Blokeringen kan kun ophæves ved at vikaren eller bestilleren fra sit emailprogram går ind og sletter sin "spamcomplaint" mod jer.

    Herunder er et par links du kan sende til vikaren (NB! -Send fra et andet program end VKS), hvis vikaren ønsker at ophæve sin spamcomplaint: